https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,informatyka-lekcja-1-29052020,47954009
JAK DODAĆ ROZSZERZENIE W SCRATCH - PIÓRO 💔
Scratch Rysowanie dowolnych figur foremnych i tworzenie z nich animacji
https://youtu.be/zjDdgJfravg
TWORZENIE KLONU W ODPOWIEDNIM MIEJSCU NA PŁASZCZYŹNIE 💔
ZASTOSOWANIE KLONOWANIA DO RYSOWANIA NA CZYSTYM POLU - TWORZENIE KLONA Z SIEBIE👍
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-7,informatyka-lekcja-4-15052020,47915188
💔👍
💔Temat lekcji: Narzędzia i funkcje programu GIMP 👍
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,informatyka-lekcja-1-24042020,47569219
💔Temat lekcji: GIMP. O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw 👍
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,informatyka-lekcja-1-08052020,47737233
https://www.facebook.com/jan.ziomek.58/videos/3563743403700529/
ŹRÓDŁO: TVP VOD
Autorem i prowadzącym lekcje jest nauczyciel z innej SP .
TEMAT: JAK SCRATCH NAKREŚLI WIELOKĄTY ?
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-7042020-lekcja-2,47398716
TEMAT: BEZPECZEŃSTWO W SIECI - JAK KORZYSTAĆ Z INTERNETU ?
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-31032020-lekcja-1,4732771
💔PROGRAM SZKOŁA Z TVP OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU💔👍
https://programtv.naziemna.info/program/audycja/Szko%C5%82a+z+TVP
TEMAT: OBSŁUGIWANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,informatyka-3042020-lekcja-1,47346015
Plan pracy- zostanie umieszczony na stronie www.ziomek.us - w podstronie MATEAMTYKA KLASY B
- Może zrobię dzisiaj podstronę "Informatyka klasy B" - pomyślę o szczegółach.
- Jeśli chodzi o kontakt z rodzicami, to z własnego doświadczenia, kontaktujemy się wyłącznie przez pocztę służbową.
- Już dostaliśmy wytyczne od Dyrektor w sprawie RODO.
Jeśli tylko znajdę wasze adresy e-mail na swojej skrzynce szkolnej, podeślę karty pracy, wykonane w Word, dostosowane do pracy z klasami IB, IIB, IIIB . Zakres pracy na 3 tygodnie.
Podaję adres strony do pracy własnej:
LINK: https://www.ziomekus.pl _> Bóg Honor Ojczyzna-> Informatyka-> Stwórz nową grę ( Scratch)
Uwaga. Materiał do realizacji pod opieką - tu dzieci ćwiczą umiejętność poruszania postaciami i "duszkami" za pomocą klawiszy kierunkowych.
https://www.ziomekus.pl-> Matematyka-> szachy-> Z komputerem = (poziom 1 ,poziom2 lub poziom 3 w zależności od klasy) => LINK: https://chess.com
W Załączniku: Karty pracy dla klas IB, IIB, IIIB do pracy w edytorze tekstu.
Klasa IB.
1-2 Temat: Edytor tekstu. Przepisywanie tekstu według podanego wzoru. Zadanie : Wpisz tekst do dokumentu karty pracy NR 1, lub NR 2, lub NR 3
3.Temat: Gra w szachy na ekranie komputera.
Zadanie : Wpisz tekst do dokumentu karty pracy NR 3
4.Temat: Budowa i obsługa komputera. Przy komputerze.
Zadanie: Przepisz z klawiatury do karty NR 5 -w formie elektronicznej odpowiednie wyrazy.
KLASA IIB
1 Temat: Programowanie. Poruszanie się figurami za pomocą myszki. Szachy.
Zadanie: Wpisz z klawiatury odpowiednie wyrazy do Karty pracy NR 11
2 Temat: Szachy. Lekcja 2. Intuicyjne poruszanie się figurami po planszy. Nazwa pola.
Zadanie: Odszukaj na stronie wwww.ziomekus.pl ->Bóg Honor Ojczyzna-> Matematyka =>>>Lekcje z szachami. WSiP. - Oglądaj z uwagą film.
3-4.Temat: Kalkulator w PC. Dodawanie i odejmowanie liczb.
Zadanie: Oblicz zadania z klasy 2, umieszczone w portalu www.matzoo.pl Wykorzystaj kalkulator w twoim komputerze lub komórce.
Zadanie: Odszukaj na stronie wwww.ziomekus.pl ->Bóg Honor Ojczyzna-> Matematyka =>>>Lekcje 2 z szachami. WSiP- Oglądaj z uwagą film.
Zadanie: Rozegraj mecz z "komputerem" na „2 poziomie”, raz białymi figurami, a raz czarnymi figurami. Skorzystaj w grze z podpowiedzi (Żarówka).
Praca w domu:
- Odszukaj odpowiednią stronę, a na niej grę w szachy.
- Zaproś do zabawy rodzinę.
LINK: www.ziomekus.pl -> Bóg Honor Ojczyzna-> Matematyka -> https://chess.com
Klasa IIIB
1-2 Temat: Szachy. Pola szachowe i ich nazwa. Zapis ruchu.
Zadanie: Odszukaj na stronie www.ziomekus.pl podstrony MATEMATYKA. Odszukaj w podanych linkach „Lekcje z szachami” WSiP .
UWAGA! - Proponuję obejrzeć materiał z rodzicami: od Lekcji 3 do lekcji 9.
3 Temat: Jak poruszają się figury. Zapis skoczka na szachownicy.
Zadanie: Zagraj w szachy z komputerem,. na "poziomie 3" :
LINK: https://chess.com
- Wygrasz, korzystając z podpowiedzi. (Żarówka).
- Możesz cofnąć błędny ruch lub ponownie powrócić do danej sytuacji na szachownicy, za pomocą przycisku „< „="" lub="" „="">”.
4 Temat: Edytor grafiki. Wielokąt. Kształty w zasobniku Paint.
Zadanie: Zagraj na "poziomie 3". Wygraj, korzystając z podpowiedzi. (Żarówka). Możesz cofnąć błędny ruch lub ponownie powrócić do danej sytuacji, za pomocą przycisku „< „="" lub="" „="">”.
Zadanie: W programie Paint 2D, wykonaj szachownicę z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi z zasobnika.
Zadanie: Wykonaj rysunek skoczka, wieży oraz laufra. Podpisz rysunki i wyślij do oceny.
5 Temat: Edytor grafiki. Wielokąt. Kształty w zasobniku Paint.
Zadanie: Wykonaj rysunki króla, hetmana, oraz pionka.
- Podpisz rysunki i wyślij do oceny lub zachowaj i włóż do teczki.
Zrobimy w pracowni komputerowej wystawę waszych prac.
KLASA IV B
1 – 2 Temat: Internet. Edukacja w Internecie. – Strony promujące samokształcenie i rozwijające zainteresowania.
Pytanie 1
- Jak stworzyć swój podręczny, przenośny notatnik?
Pytanie 2
- Jak z dala od szkoły uczyć się matematyki, informatyki, języka polskiego, przyrody?
Odpowiedź na 1 pytanie.
Możesz stworzyć notatki za pomocą edytora tekstu, edytora grafiki lub z wykorzystaniem linków do potrzebnych stron.
Dobra wiadomość.
Takich stron jest wiele. Sztuka polega na odnalezieniu takich, które są darmowe. Free. To znaczy non profit. Nikt nie pobiera opłat i zezwala na pracę samodzielną bez uzyskiwania jakiegokolwiek zysku, tj.: pieniędzy, propagandy, dochodu z lansowania produktów.
CZY MOŻEMY STWORZYĆ SWÓJ ELEKTRONICZNY NOTATNIK ?
Dzisiaj możemy stworzyć notatnik, w którym zapiszemy informacje o takich stronach.
Zadanie: Otwórz edytor tekstu.
Zadanie: Zapisz tytuł pliku, np.: „Moje strony w Internecie1”
Zadanie: Stwórz listę przedmiotów, których uczysz się w klasie IV.
Informatyka
Matematyka
Język polski
Przyroda
Język obcy
Zadanie: Pod każdym przedmiotem umieść linki z zakresu materiału, który lubisz.
Przykładowo:
MATEMATYKA
www.matzoo.pl
INFORMATYKA
https://chess.com
JĘZYK POLSKI Ortografia
https://www.dyktanda.net/
PRZYRODA
www.zyraffa.pl
KÓŁKO MATEMATYCZNO-INFORMATYCZNE Szachy –
https://chess.com
ZADANIE NA ZIELONĄ OCENĘ
3-4 TEMAT: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI JEST RÓWNIE WAŻNE JAK OCHRONA PRZED KORONAWIRUSEM.
1. Skorzystaj z powyższych linków (TEMAT 1-2).
2. Sprawdź, czy działają.
3. Do współpracy zaproś rodziców.
4. W szkole, po świętach, ocenimy razem pozyskaną umiejętność wpisywania adresu stron.
NOTATKA W ZESZYCIE.
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI JEST RÓWNIE WAŻNE JAK OCHRONA PRZED KORONAWIRUSEM. 👍
Pamiętaj. Nie podawaj swojego nazwiska, imienia, adresu, telefonu.
Na stronach prawdziwie „non profit” nie musisz się logować.
Dane z logowania często służą do zbierania informacji dla dużych firm marketingowych (reklamy). Za pomocą wykradzionych firmom poufnych informacji, przestęcy dokonują ataków na konta bankowe naszych rodziców.
PYTANIE: Co zrobić z powyższym plikiem tekstowym?
1) Na pulpicie utwórz folder „PODRĘCZNIK ELEKTRONICZNY”
2) Plik, „Moje strony w Internecie2” zapisz w utworzonym folderze „PODRĘCZNIK ELEKTRONICZNY”.
3) Zamknij edytor tekstu.
Zadanie kontrolne
1). Otwórz Folder.
2) Otwórz plik „PODRĘCZNIK ELEKTRONICZNY”.
Zadanie: spróbuj otworzyć strony.
PYTANIE: JAK OTWORZYĆ ?
ODPOWEIDŹ: - Poprzez wpisanie lub wklejenie do paska adresu w przeglądarce internetowej, zaznaczonych na niebiesko linków.
Uwaga.
Rodzice niech sprawdzą systematycznie działanie programu antywirusowego.
OCENA 👍 5
Jeśli weszliście do ulubionych programów edukacyjnych, należą się wam brawa.
NAGRODA 👍
Właśnie macie swoją domową stronę edukacyjną, którą możecie nazwać "osobistym notatnikiem elektronicznym".
👍 ZAPROSZENIE NA WIRTUALNE WEJŚCIE DO MUZUM:
LINK: https://muzeum.szczecin.pl/116-aktualnosci/989-otwarte-choc-zamkniete.html
KLASA V B
1 - 2 Temat: Wstawianie grafiki do dokumentu tekstowego.
Zadanie: - W programie graficznym Paint 2D wykonaj plakat ,np.:
„Nie wychodź z domu”.
„Myj ręce nie tylko w łazience”, itp.
Zadanie: - Zapisz rysunek na dysku swojego komputera lub zrób zdjęcie pracy na papierze, za pomocą telefonu.
- Jeśli będziesz mógł, wyślij z pomocą opiekuna, na skrzynkę służbową nauczyciela.
Uwaga. Jeśli twój sprzęt nie obsługuje poczty w twoim miejscu zamieszkania, lub użycie poczty nie jest możliwe bez zgody i udziału opiekunów prawnych?
Rada. Zapisz i zatrzymaj pracę do czasu powrotu do szkoły.
Wspólnie ocenimy i wydrukujemy najlepsze waszym zdaniem prace.
Ocena –Kolor Zielony.
Zadanie: Utwórz na pulpicie folder „SZKOŁA 2020”
Zadanie: Przepisz tekst piosenki związanej z wodą i mydłem.
LINK: https://youtu.be/lyj78YInCbc
Zadanie: Wklej swój plakat do tekstu piosenki.
- Zmniejsz wymiary obrazu do 10cm x 5cm .
- Zapisz w pliku "Informatyka Lekcja 1".
- Pytanie…? ( Gdzie mam zapisać utworzony plik „InformatykaLekcja1"?
Odpowiedź: - W utworzonym przez siebie folderze „Szkoła 2020”.
Wykonaną pracę niech sprawdzi rodzic lub opiekun prawny.
😲👍
PROSZĘ PANI ? PROSZĘ PANA ? - A CO BĘDZIE PÓŹNIEJ ?! 👍👍
💔💔💔
💔💔
💔
Drugie danie... .
Tematy , które opracujemy wspólnie za tydzień i za 2 tygodnie.
3 Temat: Przygotowujemy plan wycieczki.Rozkład jazdy.
4 Temat: Tworzymy ozdobne napisy. Zaproszenie do wspólnego oglądania ... TVP ABC
STARSZE KLASY B
💔💔💔💔💔💔
💔💔💔💔💔💔💔+ NI💔
💔💔💔💔💔💔💔💔
OBOWIĄZUJE NAS PRACA ZDALNA I USTAWICZNE SAMOKSZTAŁCENIE
Epodreczniki.pl Platforma edukacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej
Aktywni
KLASA VIB 👍 www.matzoo.pl
KLASA VIIB 👍👍👍 www.matzoo.pl
KLASA VIIIB 👍👍👍👍 www.matzoo.pl
KLASA VIIIB (Utrwalenie)
CZAS: Czwartek , 3 godzina lekcyjna.
MIEJSCE: Dom.
1 – 2 Temat: Tworzymy proste animacje w Scratch.
PYTANIE: Gdzie znajdziemy program Scratch ?
ODPOWIEDŹ:
- Przygotowałem stronę www.ziomekus.pl => BÓG HONOR OJCZYZNA => Informatyka => LINK: https://www.ziomekus.pl/440321104
ZADANIE - Odszukaj film Youtub z instrukcją , która przeprowadzi cię przez wszystkie etapy.💔💔💔
PYTANIE: Jak stworzyć swoją grę?
ODPOWIEDŹ: Poniżej filmu znajdziesz link do programu Scrach.
ZADANIE: STWÓRZ NOWĄ GRĘ W SCRATCH
Propozycja
Duszek1 porusza się pionowo od y -150 do y 150
Dszek2 porusza się poziomo x-150 do x- 150
Duszek1 i Duszek 2 odbijają się od siebie
Dźwięk „miau”
PYTANIE: Jak to zrobić?
ODPOWIEDŹ: Wróć do filmu z widocznym na stronie duszkiem kotka.
LINK: https://www.ziomekus.pl/440321104
Propozycja 2:
- Jeśli duszki się zderzą , zmień tło na Kosmos z gwiazdami.
- Użyj kilku krajobrazów udostępnionych w zasobniku.
- Możesz poprosić kolegów o pomoc.
- Podpowiedzi kolegi z klasy przez telefon wskazane.
NIE WYCHODŹ Z DOMU. TRWA PRAWDZIWA WOJNA Z NIEWIDZIALNYM
WROGIEM.
DANE MATEMATYCZNE
WYMIARY KORONAWIRUSA 1/1 000 000 milimetra. 😮
Wyobraź sobie, że na technice dostajesz zadanie podzielenia 1 milimetra kiełbasy na milion plasterków .
OCENA-ZIELONA
NIE WYCHODŹ Z DOMU. - ZRÓB SZACH MAT KORONAWIRUSOWI.
Czym jest kodowanie, programowanie, pisanie skryptu, algorytm a programowanie?
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-4,informatyka-7042020-lekcja-2,47398716
MEN Z TVP URUCHOMIŁY NAUCZANIE - PLAN RAMOWY KLASA I - VIII KLASA
💔 https://www.tvp.pl/47318246/tvp-i-men-uruchomily-projekt-szkola-z-tvp
TVP VOD
💔 https://vod.tvp.pl/kolekcja/szkola-z-tvp,47303176
TVP HISTORIA - INFORMATYKA KLASA VB
TVP VOD
💔 https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,informatyka-3042020-lekcja-1,47379793
Strona zawsze non profit. https://ziomekus i https://www.ziomekus są tożsame.
POKÓJ I DOBRO
CHEŁM DOBRYNIN CZĘSTOCHOWA SZCZECIN
966-2024